close
تبلیغات در اینترنت
مرجع دانلود - 7
loading...

مرجع دانلود

:::.

.... بازدید : 41 سه شنبه 07 دي 1395 زمان : 18:38 نظرات ()

شرکت اَپِل خرید گیفت کارت ارزان اپل (به انگلیسی: Apple Inc.) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.

این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی شارژ اکانت اپل با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.
گیفت کارت ارزان آیتونز

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است.
شارژ اکانت ایفون
از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آیپد، آی‌مک، مک بوک، آی پاد و آیفون را نام برد.
خرید گیفت کارت ارزان آیتونز

همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت خرید گیفت کارت ارزان اپل مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری خرید گیفت کارت ارزان ایفون این شرکت هستند.

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده است. گیفت کارت مطمئن در گیفتی اپل وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد گیفت کارت مطمئن ایفون و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته است. استیو جابز گیفت کارت مطمئن ایتونز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین این شرکت را بنیانگذاری کردند. رونالد وین خرید شارژ اپل آی دی در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت سهام خود را خرید گیفت کارت اپل ایدی به جابز و وزنیاک واگذار کرد.(منبع ویکیپدیا)
 

این آموزش توسط تیم گیفت کارت ارزان گیفتی جهت ارائه بهتر خدمات خرید گیفت کارت آیتونز به مشتریان عزیز تهیه شده است.

.... بازدید : 45 سه شنبه 07 دي 1395 زمان : 18:37 نظرات ()
نکات بسیار مهم:
۱- جهت استفاده از گیفت کارت های سایت گیفتی از اپل آی دی امریکا  استفاده نمایید.
۲- جهت استفاده راحت تر و جلوگیری از محدود شدن اپل ای دی خود بهتر است تمامی مراحل را همیشه با آی پی امریکا انجام دهید
.گیفت کارت ١٠٠ دلاری آیتونز
خرید گیفت کارت ١٠٠ دلاری اپل
گیفت کارت ١٠٠ دلاری ایفون

۳- قبل از وارد کردن خرید گیفت کارت آیتونز به اکانت خود توجه داشته باشید که برای انجام اولین خرید از اپ استور حتما باید سوالات امنیتی اپل ای دی را پاسخ دهید.درصورتی که جواب سوالات را نمیدانید یا فراموش کرده اید بهتر است اقدام به تغییر سوالات از سایت اپل به آدرس AppleID.Apple.Com کنید.
 

تمامی دستگاه های اپل از آیفون گرفته تا آیپد و مک بوک و... در سیستم نرم افزاری خود نرم افزار ( اپلیکیشن )‌ به نام اپ استور ( App Store ) دارند
گیفت کارت ارزان آیتونز
که اختصار Application store می باشد.
خرید اکانت شارژ ایتونز

جهت استفاده از گیفت کارت اپل خریداری شده در فروشگاه گیفتی خرید گیفت کارت اپل ابتدا وارد اپ استور شوید:

کارت شارژ اپل
سپس در منوی پایین صفحه از ٥ بخش قابل مشاهد وارد بخش سمت چپ یعنی Featured که لوگوی ستاره دارد شوید:
خرید شارژ اپل
بعد از لود شدن این بخش, به پایین بروید تا به گزینه Redeem که در عکس مشاهده میکنید برسید:
گیفت کارت ارزان آیفون در گیفتی دات کام
بر روی گزینه Redeem کلیک کرده
گیفت کارت ارزان اپل
و سپس در صفحه باز شده اطلاعات اپل ای دی خود را وارد کنید
خرید گیفت کارت ایفون تا بخش بعدی برای شما باز شود:

.... بازدید : 37 سه شنبه 07 دي 1395 زمان : 18:37 نظرات ()

سایت تحقیق دانشجویی مهم ترین ویژگی های تحقیق  

١. مقاله دانشجویی فعالیتی است منظم و برنامه ریزی شده. یعنی:

  • نیازمند طرح  و نقشه قبلی است؛
  • دارای مراحل معینی است؛
  • دارای زمان بندی مشخصی است؛
  • یک فرآیند (پروسه) است؛                                                

٢. به حل یک مساله معین یا پیدا کردن پاسخ برای یک سوال مشخص معطوف است.  یعنی:

  • بدون داشتن مساله و سوال، اساسا انجام تحقیق میسر نیست؛
  • در فرآیند روش تحقیق مدیریت ، همه فعالیتها متوجه سوال تحقیق است؛
  • در ابتدای تحقیق ، در رابطه با پاسخ قطعی ، بی اطلاع هستیم؛
  • ممکن است بتوانیم پاسخ سوال را حدس بزنیم (فرضیه سازی) ولی در فرآیند تحقیق باید حدسهایمان را  به آزمون بگذاریم.

٣. . به دنبال بررسی مسائل نو و یافتن پاسخ های جدید است؛ به عبارت دیگر:

  • گسترش علم مقالات رشته برق ، نتیجه همین ویژگی  است؛
  • البته بررسی صحت و سقم یافته های قبلی نیز می تواند مساله ای جدید بشمار آید.

دیدگاه شهید مطهری (ره) در باره ویژگی اصلی محقق واقعی

 برخی مانند مورچه هستند که از بیرون دانه می آورند و انبارمی کنند و مثل ضبط صوت عمل می کنند.

و برخی مانند کرم ابریشم هستند از لعاب خود می تنند و از درون استخراج می کنند و از بیرون چیزی کسب نمی کنند.

علمای واقعی مانند زنبور عسل هستند که شیره گلها را از خارج می مکند و از آن عسل درست می کنند

٤- نیازمند داشتن تخصص فراوان در زمینه مورد بررسی است  یعنی:

  • تحقیق دانشجویی رایگان ، از وظایف مجتهدین و صاحب نظران هر رشته علمی است . یعنی حاصل جهل نیست بلکه برعکس حاصل علم و دانش و تخصص است؛
  • افراد نا آشنا به یک موضوع علمی ، نمی توانند وارد حوزه تحقیق در آن رشته شوند؛
  • به دلیل تخصصی شدن مسائل ، امروزه بیشتر بانک تحقیق ها،  به صورت گروهی انجام می شود.

٥ - بی طرف است و حب و بغض در آن راه ندارد. به عبارت دیگر:

  • تعصب و جانبداری ، به طور کلی ، در تحقیق جایز نیست،
  • زیرا در این صورت، نتیجه تحقیق طبق خواسته محقق تنظیم می شود؛
  • ذهنیات محقق، همواره ، فرآیند تحقیق را هدایت می کند؛
  • در رشته های مختلف علوم انسانی ، بی طرف بودن ،  بسیار دشوار است؛
  • البته  این اصل را نباید با مساله  تفکیک  ارزش از علم ، اشتباه گرفت، زیرا علم هیچگاه از ارزش جدا نبوده است.(دقت کنید)

٦. انجام تحقیقات دانشجویی مستلزم جمع آوری اطلاعات فراوان است .یعنی:

  • یعنی خرید تحقیق دانشجویی ، کاملا مستند است و حاصل تخیل نیست؛
  • البته، نیروی تخیل ، در ساخت فرضیه ها و حدسهای مربوط به تحقیق  بسیار موثر است ولی در اصل ، این اطلاعات است که حدسیات را بررسی می کند؛
  • بنابراین روشها و ابزارهای شناسایی و کسب اطلاعات در فرآیند خرید تحقیق از اهمیت زیادی برخوردارند.

     ٧. مکمل یافته های قبلی است به عبارت دیگر:

  • باید بین یافته های جدید و قدیم ارتباط وجود داشته باشد؛ زیرا علم، حاصل انباشته شدن یافته های بشر است
  • یافته های جدید ممکن است از طریق اصلاح و تجدید نظر در یافته های قبلی پدید آید.

٨. از قابلیت تعمیم و پیش بینی برخوردار است .یعنی :

  • مقالات رشته مدیریت یافته های تحقیقی را می توان به موارد دیگر تعمیم داد و از این طریق به قدرت پیش بینی دست یافت؛
  • اساسا هدف از تحقیق ، تعمیم یافته هاست؛
  • نتیجه پژوهش نیز در بیشتر موارد پیش بینی رفتارهاست؛
  • در پایان هر تحقیق ، باید راهکار و پیشنهاد ارائه شود.

سفارش تحقیق دانشجویی ویژگی ها و خصوصیات محقق؟

  1.  بضاعت علمی نسبت به موضوع
  2.  آشنایی با روشها و فنون تحقیق مدیریت
  3.  توانایی های ذهنی مناسب
  4.  صبر و حوصله فراوان تحقیق روش تحقیق
  5.  به دور از حب و بغض (کشف حقیقت)
  6.  منتقدی جدی و عمیق
  7.  شجاعت در مقام اظهار عقیده
  8.  صداقت و امانت

ویژگیهای موضوعات اقدام پژوهی:

تفاوت اقدام پژوهی با سایر انواع پژوهش ها را می توان به صورت عمده در فرآیند عمل لحاظ کرد. به این صورت که در اقدام پژوهی، محقق قدم به قدم، ضمن ایجاد تحول در محیط کار یا منطقه تحت پوشش خود، به اطلاعات و یافته هایی دست پیدا می کند. به عبارت دیگر اقدام پژوهی در سرانجام کار خود منجر به ایجاد تغییر در وضع موجود می شود، برخی از ویژگیهای اقدام پژوهی عبارتند از:

 

۱)   نمونه پژوهشی معلمان مشارکتی است: این نوع پژوهش مشارکتی است، زیرا فرد یا افراد اقدام پژوه با یاری همکاران و سایر پرسنل و نیز افراد جامعه یا سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی اقدام به پژوهش می کنند. در حالی که در پژوهش های مرسوم و دانشگاهی مسئله مورد تحقیق ضرورتاً مسئله خود محقق نیست بلکه محقق به عنوان فردی حرفه ای وارد جریان تحقیق می شود.

۲)   تاکید بر عمل دارد: در این پژوهش تاکید بر این است که اقدامی در محیط  کاری صورت گیرد که منجر به اصلاح و یا تغییر وضعیت شود. بنابراین مطالعه توصیفی برای تعیین علل وضع موجود، یا عوامل موثر بر آن

هیچکدام اقدام پژوهی محسوب نمی شود. زیرا نتیجه این نوع پژوهش به طور مستقیم و بلافاصله در بهبود وضعیت ارائه خدمات و اجتماع تاثیر نخواهد داشت.

۳)   خود ارزیاب است: تغییرهایی که در فرآیند پژوهش صورت می گیرد  یعنی چگونگی پیشرفت کار و حتی نتیجه تغییر و اصلاح موقتی، همواره توسط خود پژوهشگران یا افراد درگیر در پژوهش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

۴)   مبتنی بر ارزش های درونی افراداست:  افراد درگیر در این پژوهش در برابر موضوع پژوهش نوعی احساس درونی و تعلق خاطر دارند. نوعی احساس تعهد و نیاز به تغییر و تحول در محیط کار و اجتماع  ایجاد می کند. بنابراین تا پرسنل چنین میل و احساسی نداشته باشند چندان راغب برای انجام این پژوهش نخواهند بود.

۵)   اقدام پژوهی اضطراب ساده است: چون هدف از این کار حل مسائل و مشکلات موجود در محیط کار می باشد بنابراین حالتی ساده دارد و بدون توجه به مراتب تحقیقاتی معمول روند ساده تری را طی میکندومحقق فردی است که می خواهد وظیفه شغلی و اجتماعی خود را به بهترین وجه انجام دهد. بعنوان نمونه کارمندی که برای بهبود وضع محیط کاری خود اقدام به بررسی و پژوهش می کند، کار او دور از پیچیدگی های اداری و سازمانی است.

۶)  درس پژوهی ابتدایی روشی ساده است: این روش پیچیدگی های برخی روشهای تحقیق علمی را ندارد. هم چنان که می دانید در روش های تحقیق مرسوم و علمی، مراحل تحقیق ویژه ای را باید طی کرد که هر مرحله مستلزم داشتن مهارت های خاص آماری یا روش تحقیق است. مثل تعیین متغیرها، نمونه آماری، روش های تجزیه و تحلیل آماری، تعریف های عملیاتی و جز این ها. اما اقدام پژوهی در مقایسه با پژوهش های علمی، انعطاف پذیرتر است. به همین علت محقق مجبور نیست خطی مستقیم را پیش گیرد و تا آخر ادامه دهد. بلکه به تناسب پیشرفت کار و در حین کار، می تواندتجدید نظر کرده و اقدام های پیش بینی نشده ای انجام دهد.

۷)   اقدام پژوهی درس ریاضی تعمیم پذیری یافته ها ضروری نیست: گرچه در این روش اقدام پژوهی زبان انگلیسی نیز تلاش بر این است تا ضمن حل مسئله های گوناگون بر دانش خود و دیگران بیفزائیم، اما مانند پژوهش های  دانشگاهی تعمیم پذیر بودن یا نبودن این روش چندان مورد نظر نیست. ممکن است این روش حل مسئله در موارد مشابه دیگر صدق بکند و بهتر آن است که بتوان این نوع یافته ها را در موارد دیگر نیز به کار گرفت، اما چندان دغدغه کاربرد در همه موارد را نخواهیم داشت.آنچه مهمتر است ادامه اقدام موفق در زمان های بعد از اتمام آن و یا تعمیم زمانی آن می باشد.

۸)   اقدام پژوهی املا نگاهی از درون است: اقدام پژوه از درون محیط کاری و اداری خود به مسائل می نگرد و هدفش حل مسائل درونی و فعلی است. در حالی که در پژوهش های دانشگاهی نگاه از بیرون به درون است. بنابراین در چنین تحقیقاتی منظور از محقق کسی است که تحقیق می کند، اعم از اینکه در امر تحقیقات علمی متخصص باشد یا نباشد.

انواع روش های تحقیق کمی و کیفی

مقاله در لغت به معنای گفتار، مبحث، سخن، قول و فصلی از کتاب یا رساله آمده است و در فرهنگ معین یکی از معانی این کلمه را نوشته ای دانسته شده که درباره موضوعی نویسند.

پیشینه مقاله نویسی در زبان فارسی چندان نیست، تجربیات آموزشی معلمان درکشور ما مقاله نویسی از نیمه دوم قرن سیزدهم  فراتر نمی رود. درواقع روزنامه و مقاله همزاد هستند، درکشورهای باختری نیز مقاله نویسی نیز به اوایل قرن هفدهم میلادی که نخستین نشریه های دوره ای کشورهای اروپایی انتشار یافت هماهنگ است. ادموندبورک فیلسوف و سیاستمدار انگلستانی روزنامه نگاران را اینگونه مورد خطاب قرار می دهد: " آقایان شما رکن چهارم دمکراسی هستید."

معمولا مقاله به آنگونه از نوشته ها اطلاق میشود، که هدف نویسنده آن بررسی یکی از مسائل علمی، ادبی، اجتماعی، اخلاقی و جز آنها باشد و  بخواهد با پژوهش دقیق و دقت از جوانب امر موضوع را به اثبات رساند، یا نفی کند.

 تحقیق دانشجویی رشته پزشکی در حقیقت، مقاله علمی معمولاً در نتیجه پژوهش منطقی، ژرف و متمركز نظری، عملی یا مختلط، به كوشش یك یا چند نفر در یك موضوع تازه و با رویكردی جدید با جهت دستیابی به نتایجی تازه، تهیه و منتشر می‏گردد. (اعتماد و همكاران، ١٣٨١، ص٢) چنین مقاله ‏ای در واقع گزارشی است كه محقق از یافته‏ های علمی و نتایج اقدامات پژوهشی خود برای استفاده سایر پژوهشگران، متخصصان و علاقه ‏مندان به دست می‏دهد.

تهیه گزارش تجربیات معلمان ابتدایی از نتایج مطالعات و پژوهش‏های انجام شده، یكی از مهم‏ترین مراحل پژوهشگری به شمار می‏رود؛ زیرا اگر پژوهشگر نتواند دستاوردهای علمی خود را در اختیار سایر محققان قرار دهد، پژوهش او هر اندازه هم كه مهم باشد، به پیشرفت علم كمكی نخواهد كرد؛ چون رشد و گسترش هر عملی از طریق ارائه و به هم پیوستن دانشِ فراهم آمده از سوی فردفرد اندیشمندان آن علم تحقق می‏یابد.

همان طور كه پژوهشگر تحقیق دانشجویی رشته حسابداری پیش از اقدام به پژوهش، نیازمند توجه و بررسی یافته‏ های علمی پژوهشگران قبل از خود است تجربیات یک معلم ابتدایی تا بتواند یافته ‏های علمی خود را گسترش بخشد، دیگران نیز باید بتوانند به یافته ‏های پژوهشی او دسترسی پیدا كنند و با استفاده از آنها فعالیت‏های علمی خود را سازمان داده، در ترمیم و تكمیل آن بكوشند.

از امتیازهای مهم یك مقاله می‏توان به مختصر ومفید بودن، بِروز بودن و جامع بودن آن اشاره كرد؛کارآموزی آماده زیرا محقق می‏تواند حاصل چندین ساله پژوهش خود در یك رساله، پایان‏ نامه، پژوهش، یا حتی یك كتاب را به اختصار در یك مقاله علمی بیان كند تا پژوهشگران دیگر بتوانند با مطالعه آن مقاله از كلیات آن آگاهی یابند و در صورت نیاز بیشتر، به اصل آن تحقیقات مراجعه كنند.

بدین منظور، امروزه نشریات گوناگونی در زمینه ‏های مختلف علمی- پژوهشی تحقیق دانشجویی رشته حقوق نشر می‏ یابد و مقاله‏ های به چاپ رسیده در آنها، اطلاعات فراوانی را در اختیار دانش پژوهان قرار می‏دهند.

گزارش کارآموزی آماده لازم است محققان با شیوه تدوین مقالات علمی آشنا باشند تا بتوانند با استفاده از شیوه ‏های صحیح، با سهولت، نتایج تحقیقات و مطالعات خود را به صورت مقاله در اختیار علاقه ‏مندان قرار دهند.

نوشتن مقاله مستلزم رعایت اصولی در ابعاد مختلف محتوایی، ساختاری و نگارشی است.

.... بازدید : 38 سه شنبه 07 دي 1395 زمان : 18:35 نظرات ()
تحقیق، از ریشه « حق » است. حق یعنی آن‌چه كه درست و استوار و ثابت باشد. ریشه اصلی واژه حق، در تمام اشتقاق‌هایش مفهوم ثابت و مطابقت با واقع و استحكام را دارد.
احقاق و تحقیق یك امر، یعنی چیزی را ثابت و استوار ساختن، درستی چیزی را به اثبات رساندن، «حق» بودن مطلبی را آشكار ساختن و به عبارتی: شناخت « هست » ها. تحقیق، یك تلاش فكری و علمی برای « یافتن » مطلب درست و حق، و « ارائه » و « اثبات » آن است.
طبیعی است كه دانلود تحقیق در زمینه‌های مختلف نظری و فكری و تاریخی و ادبی و علمی و ... حق بودن مطالب، به معنای مطابق با واقع بودن آن‌ها در هر یك از زمینه‌هاست و تحقیق، طبق این مفهوم، در ابعاد مختلف یاد شده، مفهوم پیدا می‌كند.
جست و جوی منظم و تلاشی كه بر مبنای علم و استدلال و شواهد و منابع، انجام می‌گیرد تا نظریه‌ای اثبات گردد و نكته‌ای كشف و بیان شود، « تحقیق » است. هر چیزی می‌تواند برای انسان، موضوع تحقیق باشد، چه عقلی چه حسی، چه جزئی چه كلی، آن‌چه در حوزه‌های و دانشگاه‌ها به عنوان نگارش رساله تحقیقی و پایان نامه متداول است،مقاله روش تحقیق در مدیریت نمونه روشنی از یك تحقیق است و البته هر چه شیوه كار و معتبر بودن منابع و نوآوری‌های علمی و سلیقه در تدوین بیشتر مراعات شده باشد، ارزش آن افزون‌تر خواهد بود.
تحقیق میدانی و كتابخانه‌ای خرید پروپوزال آماده
گاهی پژوهشی كه برای یافتن و اثبات چیزی انجام می‌گیرد، در میدان گسترده اجتماع و با كاوش نمونه‌های عینی است و با تفحص و استقراء در محیط بیرون و روی افراد و اشیاء و پدیده‌های خارجی انجام می‌گیرد. نام آن « تحقیق میدانی » است و محقق باید بگردد و با دیدن و شنیدن، مطالب را كشف كند. معمولاً تهیه گزارش پیرامون وقایع یا موضوعات اجتماعی و علمی و مسایل حسی و تجربی و كاربردی، از این راه انجام می‌گیرد.
گاهی پژوهش در كتاب‌ها، اسناد، منابع و آراء و نظریات و در فضای محدود كتابخانه شكل و انجام می‌گیرد. نام این نوع، « تحقیقات كتابخانه‌ای » است و از منابع مكتوب استفاده می‌شود. اما نتیجه هر یك از دو شیوه یاد شده، به صورت مقاله یا كتاب، عرضه می‌گردد و اصول نگارش بر محصول كار تحقیقی حاكم است.
سایت پروژه دانشجویی
فرق تحقیق و تألیف
تألیف از ریشه « الفت » و به معنای پیوندزدن، به هم آمیختن، گردآوری مطالب متناسب با هم در یك مجموعه است و معمولاً نیاز به تتّبع و كاوش و دقت و حوصله دارد. گرچه در عرف رایج، معمولاً تألیف و تحقیق را و مؤلف و محقق را به جای هم به كار می‌برند، ولی میان محقق و مؤلف تفاوت بسیار است.
مؤلف، صرف گردآورنده مطالبی از جاهای مختلف و تنظیم كننده مطالبی است كه با تتبع و پژوهش به دست آورده است، اما محقق، از اندیشه‌ای نقّاد و دیدگاهی عمیق برخوردار است و « صاحب نظر » است و كارش تنها جمع آوری مطالب از منابع مختلف نیست ( كه این كار از بسیاری برمی‌آید ) بلكه اندیشمندی است كه نظریه‌ای را با برهان و دلیل، اثبات یا رد می‌كند، یا مطلبی جدید كشف می‌نماید، یا مطلب كشف شده‌ای را تكمیل می‌كند، یا چیزی را كه به صورت نظریه بوده است به اثبات می‌رساند. دانلود گزارش کارآموزی « نظریه پردازی » و اثبات آن نیز ذهنی قوی و شیوه‌ای محققانه می‌طلبد.
البته تتبع و كاوش، مقدمه تحقیق می‌تواند قرار بگیرد و محقق، بر مبنای « یافته‌ها » می‌تواند نظر بدهد.
روش تحقیق و دانلود پروژه دانشجویی
منظور از روش در تحقیق، ارائه مهارت‌ها و تجربه‌هایی است كه دست‌یابی به هدف را آسان‌تر و عملی‌تر می‌سازد و با صرف وقت كمتر، نتایج بیشتری به دست می‌آید. این نكته، در كلّیه روش‌ها مطرح است. یعنی هر كاری بر مبنای «روش»های برگرفته از تجربه‌ها و موفقیت‌ها انجام پذیرد، تضمین بیشتری برای بهره دهی آن خواهد بود و افرادِ «‌دارای روش» موفق‌ترند و مبتدیانی كه با روش افراد موفق آشنا می‌شوند، زودتر به نتیجه می‌رسند.
وقتی « روش تحقیق توصیفی تحلیلی » گفته می‌شود، دو نوع مطالب و نكات، قابل طرح است:
١. آن‌چه به « تحقیق » به شكلی عام و كلی مربوط است.
٢. آن‌چه به « تحقیق اسلامی » مربوط می‌شود.
در بخش اول پروپوزال آماده نكاتی مورد نظر است كه در هر كار تحقیقی و پژوهشی، در هر موضوعی به كار می‌آید و رعایت آن‌ها لازم و مفید است. چه دینی، چه غیر دینی، چه اسلامی چه غیر اسلامی، حتّی در تحقیقات جغرافیایی، آماری، اقتصادی، روان‌شناسی و تربیتی، طبیعی و باستان شناسی و ... كاربرد دارد. این بخش نیز خود دو گونه است:
١. مطالبی مانند فیش برداری و ...
٢.تحقیق دانشجویی رشته علوم اجتماعی مطالبی كه اختصاص به هر یك از علوم دارد مانند روش تحقیق در ریاضی یا جامعه شناسی یا ادبیات یا فقه كه هر كدام روش خاصّ به خود دارد. در اصطلاح به یكی روش و دیگری روش‌مندی گفته می‌شود.
در بخش دوم، نكاتی مطرح است كه برای یك فرد محقق و پژوهش‌گر درباره مسائل اسلامی و معارف دینی و رهاوردهای وحی، ضروری است.
تحقیق عام
نكات و مراحل مربوط به تحقیق در هر زمینه‌ای به صورت عام را می‌توان چنین برشمرد:
١. موضوع و سوژه تحقیقاتی
ابتدایی‌ترین كار تحقیق دانشگاه ، تعیین موضوع است، محقق باید قبل از شروع كار تحقیقی، بداند كه در جست وجوی چیست و موضوع پژوهش و محدوده آن كدام است؟ و چه ابعادی دارد؟ مناسب است كه پژوهش‌گر، در انتخاب موضوع به نكات زیر توجه كند:
ـ علاقه و اشتیاق به موضوع
ـ میزان توانایی خود در زمینه موضوع تحقیق
ـ تحقیق دانشجویی رشته علوم تربیتی سودمندی آن برای جامعه، مثمر ثمر بودن و رفع نیاز
ـ قابل تحقیق بودن موضوع و میزان منابع موجود و لوازم پژوهش، تا تحقیق او نیمه تمام نماند
ـ محدود بودن دامنه موضوع، به خصوص اگر محقق تازه كار است، تا از عهده جمع و جور كردن و به پایان رساندن آن برآید و در نیمه راه رها نكند.
٢. ریزتر كردن عناوین موضوع
هر موضوع كلی تحقیق دانشجویی رشته مدیریت،‌ قابل تقسیم به اجزا و محورهای كوچك‌تر و مشخص‌تری است كه كار پژوهش را آسان‌تر می‌كند. محوربندی یك موضوع، هم ذوق و ابتكار می‌خواهد و هم معلومات عمومی و آگاهی‌های خاصّ آن موضوع. عناوین ریز یك موضوع، هرچه بیشتر افزایش یابد، به شناخته‌تر شدن ابعاد مختلف آن موضوع كمك می‌كند.
٣. طرح تحقیقاتی پروژه دانشجویی برق
منظور، داشتن برنامه و طرح، برای مرحله اجرایی یك تحقیق است؛ یعنی هم مشخص ساختن كیفیت و سبك و محدوده كار و نقطه شروع و پایان، و هم منظور داشتن هدف و نتیجه. در ذهن باید ترسیم شود كه می‌خواهیم چه كنیم و با طی چه مراحلی به نتیجه گیری نزدیك شویم.
٤. آشنایی با كارهای انجام شده دانلود گزارش کارآموزی آماده
این كار، هم جلوی دوباره كاری را می‌گیرد، هم كار انسان را قوی‌تر و همه جانبه‌تر می‌سازد و هم محقق را از تجارب گذشتگان بهره‌مند می‌كند. البته در كارهای تحقیقی ابتكاری كه سابقه نداشته،‌ آشنایی با كارهای مشابه و انجام شده قبلی معنی ندارد. پس درباره هر موضوعی كه تحقیق می‌شود، باید از نمونه‌های قبلی كار درباره آن با خبر بود؛ مثلاً آن‌كه درباره « قیام مختار » یا « نهضت مشروطیت » یا « ویژگی‌های زبان فارسی » و ... می‌خواهد تحقیق كند، باید كتب و مقالات و منابع مربوط به آن را كه دیگران نگاشته‌اند ببیند.
٥. مأخذ شناسی انواع روش های تحقیق
درباره هر موضوعی، منابع مهم و مأخذ موضوع تحقیق مدیریت دست اول و جامعی وجود دارد كه از اطلاعات معتبر و قابل استناد برخوردار است. محقق باید منبع شناس باشد و با كتاب‌های مرجع آشنایی داشته باشد. چه منابع كهن و قدیمی، و چه منابع جدید. بعضی از كتاب‌ها به عنوان منابع « رابط » و « هادی » مورد استفاده‌اند؛ یعنی پژوهش‌گر را به منابع اصلی‌تر متصل می‌كنند، مثل فهرست‌ها، نمایه‌ها، كتاب‌شناسی‌ها و مقاله نامه‌ها.
« كتاب مرجع » كتاب‌هایی است با ساختاری منظم و فصل بندی و تدوین حساب شده كه در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی، تاریخی، اجتماعی و ... آگاهی‌های فوری و دقیق به ما می‌دهد. كتاب‌هایی از نوع: اطلاعات عمومی، دایره المعارف‌ها، واژه نامه‌ها، زندگی‌نامه‌ها، سال‌نامه‌ها، فهرست‌ها، نمایه‌ها، راهنماها، منابع جغرافیایی، فهرست مقالات، كتاب‌نامه‌ها، كتاب‌شناسی‌ها و ... از كتاب‌های مرجع محسوب می‌شود.
مأخذ تحقیق آماده دانشجویی، هم به صورت كتاب و نوشتجات می‌تواند باشد، هم منابع زنده، یعنی محققان و صاحب نظران و آگاهانی كه در موضوعات مختلف، معلومات دقیق و ارزنده‌ای دارند، اینان هم از مأخذ ما در امر تحقیق می‌توانند به حساب آیند. « منابع غیر كتابی » نیز مأخذ پژوهش به حساب می‌آید، همچون تصویرها، مواد دیداری و شنیداری، فیلم‌ها، نوار ویدئو و اسلاید، نوار ضبط صوت، میكرو فیلم و ... انسان‌های محقق و صاحب نظر نیز به نوعی منبع غیركتابی محسوب می‌شوند.
به علاوه، محقق باید ارزش و اعتبار منابع مختلف پروژه های دانشگاهی را هم مورد توجه قرار دهد و از ده‌ها منبع مختلف پیرامون موضوع، بداند كه كدام‌یك معتبرتر و كدام یك فاقد ارزش و اعتبار است. نویسنده فلان كتاب، چه فكری و روشی داشته و امثال این‌گونه آگاهی‌ها، كه به نتیجه گیری از مطالب یك كتاب منبع هم مربوط می‌شود و روی آن تأثیر می‌گذارد.[١]
٦. كشف مرتبطات
در مسائل دانلود تحقیق دانشجویی، اگر ذهن محقق بتواند موضوعات مختلفی را كه به هم مربوط می‌شوند، بشناسد و رابطه آن‌ها را با هم مورد توجه قرار دهد، در بازدهی تحقیق موفق‌تر خواهد بود؛ مثلاً كسی كه می‌خواهد درباره « تخت سلیمان » تحقیق كند، برخوردش با موضوعاتی هم‌چون: انبیا و معجزه هم خواهد بود.

اقدام‌پژوهی و روش تحقیق اقدام پژوهی چیست؟                      

اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی Action Research خوانده می شود به معنی پژوهش در عمل است.پژوهش در عمل نوعی از مطالعه و بررسی است که افراد برای تغییر وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت نسبتا مطلوب و در نهایت بهسازی کارها در محیط شغلیشان بکار می برند.

 مراحل پژوهش در عمل اقدام پژوهی نمونه:

  1.   قرار گرفتن در شرایط غیر قابل انتظار و مبهم (در گیر شدن با مسأله)
  2.   اقدام در جهت شناسایی مسأله(جمع آوری اطلاعات پیرامون مسأله و علل احتمالی آن)
  3.  تشخیص راه حل های احتمالی و برنامه ریزی برای اجراء
  4.  اجرای هریک از راه حل های احتمالی(اقدام برای رفع مشکل)
  5.  مشاهده وثبت اطلاعات (گرد آوری اطلاعات)
  6.  تجزیه و تحلیل داده ها
  7. بررسی نتایج وتشخیص دقیقتر و شفاف تر مسأله در صورت حل نشدن آن
  8.  تشخیص راه حل های جدید و شفاف تر و برنامه ریزی برای اجراء این راه حل ها (شروع سیکل جدید)این سیکل انقدر ارامه می یابد تا دقیقا منجر به شناسایی و حل مسأله شود. یک نمونه اقدام پژوهی ریز اقدامات انجام شده در هر مرحله باید دقیقا برای تکمیل اطلاعات خود بهرگیری از آن ونقد و برسی همکاران گزارش شود.

مراحل تهیه طرح مقاله اقدام پژوهی:

  1.  تنظیم موضوع
  2. مقدمه و بیان مسأله
  3. تعریف و تبیین واژه ها برای تفهیم بهتر مسأله
  4. اجرای برنامه
  5. نتیجه گیری
  6. بیان محدودیت ها و مشکلات
  7. پیشنهادات
  8. فهرست منابع

تفاوت تحقیق اقدام پژوهی با پژوهش های دانشگاهی:

  1. در اقدام پژوهی تغیرات بر اساس شرایط و قراین شغلی و محیط کار است اما در پژوهش های حرفه ای تغیرات بر اساس فرضیه مخبرانه شکل می گیرد
  2. در اقدام پژوهی مدیران نمونه واقعی مورد نظر است ولی در پژوهش های حرفه ای نمونه ها انتخابی است
  3. در اقدام پژوهی شخص شاغل و درگیر کار با مسأله درگیر است اما در تحقیق حرفه ای پژوهشگران ناظر بر مسأله پژوهش می پردازند.
  4. در اقدام پژوهی یافته ها پژوهشی توسط خود شاغل و درگیر با مسأله به مرحله عمل در می آید اما در پژوهش های حرفه ای پژوهشگر یافته ها را به عوامل اجرایی ارائه می دهد.
  5. در اقدام پژوهی یافته ها پژوهشی توسط خود شاغل و درگیر با مسأله مورد ارزیابی قرار می گیرد اما در پژوهش های حرفه ای و کلان ، یافته های پژوهشگر را دیگران ارزشیابی می کنند.

نمونه ای از اقدام پژوهی  زمینه های اقدام پژوهی در آموزش و پرورش:

  1. چگونگی تدریس یک مفهوم علمی یا موضوع درسی
  2. کیفیت تولید و نحوه استفاده و بکار گیری وسیله های آموزشی جهت انتقال مفهوم یا موضوع خاص
  3. ناهنجاریهای رفتاری اقدام پژوهی لکنت زبان
  4. بهبود شرایط اداری و فعالیت های اجرایی
  5. شیوه های ارزشیابی و امتحانات
  6. روش های اداره مدرسه و محیط های آموزشی و تجربه اموزشی

.... بازدید : 40 سه شنبه 07 دي 1395 زمان : 18:35 نظرات ()

معانی مختلف تحقیق و پژوهش

کلمه تحقیق ، مصدر باب تفعیل، از ریشه حق، به معنای راست کردن سخن، درست کردن  وعده و ثابت شدن است. همچنین به معنای حقیقت کردن ، درست کردن، به کنه مطلب رسیدن و واقع چیزی را به دست آوردن، می باشد.

این شرط مهربانی و تحقیق دوستی است        کز بهر دوستان، بری از دشمنان جفا

(سعدی)


کلمه دانلود پروژه نیز در لغت به معنای تفحص و تجسس است.   پژوهش :  عمل پژوهیدن (تحقیق کردن، جستجو کردن) 

مثال : پژوهش نمای و بترس از کمین        سخن هر چه باشد به ژرفی ببین

         همی جان من در نکوهش نهی       چرا دل، نه اندر پژوهش نهی  (فردوسی)

  پژوهش کردن، مصدر مرکب و به معنای پژوهیدن ، جویا شدن و پی جویی کردن است.

         ز هر کشوری گرد کن مهتران            از اختر شناسان و افسونگران

         سخن سر بسر مهتران را بگوی        پژوهش کن و راستی باز جوی(فردوسی)

معانی اصطلاحی روش تحقیق

تعاریف بسیار متنوعی برای اصطلاح تحقیق ارائه شده است.

آریان پور: پژوهش عبارت است از کشف و دریافت آنچه  بر دیگران مجهول است و نیز گشودن و گستردن و روشن تر ساختن آنچه به اجمال بر دیگران معلوم است.

روش تحقیق چیست

 غلامرضایی: تحقیق به غور و تعمق و بررسی در موضوع خاصی گفته می شود  تا در نتیجه جمع آوری مطالب، مقایسه و نقد آنها ، محقق به حقیقت مطلب دست  یابد.

تعریف کلی : تحقیق و پروژه دانشجویی تلاشی است منظم برای رسیدن به حقیقت.

    بنابراین، هدف از انجام تحقیق یا پژوهش، دستیابی و کشف حقیقت در موضوعی معین است . موضوع معین می تواند در رابطه با علوم مختلف مطرح شود. حقیقت کشف شده  نیز ، ممکن است حقیقتی دینی ، علمی ، فلسفی، هنری و مانند آن باشد.

تعریف معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم از مفهوم پژوهش

«پژوهش نوعی کوشش معرفتی در راستای هر یک از دو امر ذیل است:

١. پاسخ موجه به پرسش هایی که تاکنون به آنها پاسخ داده نشده است.

٢. پاسخ جدید به پرسش هایی که پیش تر به آنها پاسخ داده شده است.»

تحقیق دانشجویی

تجربیات معلمان : سوال علمی چیست؟

١. محصول علم است (حاصل تحقیق و تخصص است نه جهل محقق)

٢. بدون جواب  است (یا پاسخ متقن ندارد)

٣. موردی و مشخص است (کلی و بی حد و حصر نیست)

٤. واحد است (یعنی متعدد و متکثر نیست اگر چه امکان طرح سوال های فرعی وجود دارد)

تمرین : آیا جمله «دیدگاه اسلام درباره طبیعت چیست؟» یک سوال علمی است؟

 

موانع مقاله روش تحقیق در ارتباط  با  محقق کدامند؟

نداشتن تخصص کافی

وجود علائق شخصی

موقعیت اجتماعی افراد 

موانع تحقیق دانشجویی رشته اقتصاد در رابطه با گروه تحقیق کدامند؟  

فقدان روحیه انجام کار گروهی

فقدان تخصص های مورد نیاز

موانع تحقیق در رابطه با منابع تحقیق کدامند؟

عدم دسترسی به منابع  

ضعف اعتبار منابع     

موانع تحقیق دانشجویی رشته اجتماعی در رابطه با واقعیتهای جامعه  کدامند؟ 

محدودیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی

فقدان امکانات اقتصادی لازم

موانع تحقیق دانشجویی رشته روانشناسی در رابطه با رشته علوم انسانی کدامند؟

١. عدم تکرار پذیری 

٢.آزمایش ناپذیری 

٣.پیچیدگی انسان 

٤.چند متغیری بودن

انواع تحقیق دانشگاهی از نظر سطح تحقیق 

اکتشافی: آشنایی اجمالی

توصیفی: جمع آوری اطلاعات 

تبیینی: کشف روابط            

انواع روش تحقیق از نظر کاربرد 

کاربردی: یافتن راه حل برای مشکلات 

بنیادی : دستیابی به نظریات علمی

انواع تحقیق از نظر تعداد محققین 

فردی  

گروهی

تقسیم بندی دیگری از انواع تحقیق و پروژه های دانشگاهی(متداول در حوزه های علمیه)

متن محور 

مساله محور 

موضوع محور

سایر تقسیم بندی ها

- تحقیق تاریخی : پاسخ به سوالهای تاریخی

- تحقیق توصیفی: تهیه گزارش و توصیف

- تحقیق علًی: کشف روابط علت و معلولی

- تحقیق تجربی: کشف انواع روابط بین متغیرها

 

بررسی مفاهیم و اصطلاحات تحقیق در سایت تحقیقات دانشجویی

فرضیه سفارش پروپوزال

  • حدسی علمی در پاسخ به سوال تحقیق است
  • فرضیه باید معقول و منطقی باشد
  • به صورت خبری بیان می شود ولی نوعی شرط و احتمال در آن نهفته است
  • فرضیه ، کانون اصلی و قلب تحقیق است
  • هدف اصلی در تحقیق، آزمون فرضیه است.    

مثال: آشنایی مردم با فرهنگ قرآنی از طریق گسترش آموزش های عمومی مربوط به قرائت و حفظ قرآن مجید در جامعه ، موجب کاهش میزان جرائم خواهد شد.

متغیر

  • این مفهوم در اصل از ریاضیات گرفته شده است 
  • جایگزینی برای مفاهیم «علت» و « معلول» است
  • مفهومی است که می تواند اندازه ها و حالتهای مختلف داشته باشد

در هر فرضیه معمولا دو متغیر وجود دارد :

متغیر مستقل و متغیر وابسته

مثال: اگر گفته شود که "گسترش فقر موجب افزایش بی دینی می شود" فقر، متغیر مستقل و بی دینی متغیر وابسته خواهد بود. در هر  تحقیق سعی بر آن است تا با استفاده از اطلاعات و اسناد مناسب ، ارتباط بین این متغیرها بررسی شود

شاخص

  • . بیشتر مفاهیم علوم انسانی مفاهیمی انتزاعی هستند.
  • . مفاهیم انتزاعی باید به مفاهیم انضمامی تبدیل شوند.
  • . به این کار، عملیاتی کردن مفاهیم تحقیق  گفته می شود که از طریق شاخص سازی انجام می پذیرد.
  • .  شاخص ها مهمترین ابزارهای اندازه گیری مفاهیم تحقیق هستند.

مثال١: شاخص معدل برای اندازه گیری میزان پیشرفت تحصیلی

مثال٢:  برخی از شاخصهای مفهوم ایمان عبارت است از:  

خواندن نماز 

گرفتن روزه

خوش خلقی و ...

نمونه گیری

  • یکی از روشهای جمع آوری اطلاعات است.
  • .هرگاه موارد مورد مطالعه در پروژه روش تحقیق زیاد باشد از این روش برای بررسی آنها استفاده می شود.
  •   در این روش ، ابتدا نمونه هایی انتخاب می شوند و سپس نتایج به دست آمده از مطالعه روی آنها به کل موارد تعمیم داده می شود.
  • نظر سنجی ها به روش نمونه گیری انجام می گیرد.                              

جامعه آماری: جامعهٔ آمارى عبارت است از کلیه عناصر و افرادى که در یک مقیاس جغرافیایى مشخص (جهانى یا منطقهای) داراى یک یا چند صفت مشترک هستند.

تعریف دوم : مجموعه افراد یا اشیایی را که می‌خواهیم  یک یا چند خصوصیت مشترک آنها را مورد  بررسی قرار دهیم، جمعیت یا جمعیت آماری می‌نامیم.

چند نکته مهم:

  • . جامعه آماری می تواند شامل هر چیزی بشود مانند آیات و سوره های قرآن مجید.        
  • . محقق باید جامعه آماری خود را تعریف کند.
  • . جامعه آماری ممکن است از نظر حجم و اندازه بسیار بزرگ باشد.
  • به نسبت بزرگی جمعیت آماری، حجم نمونه تغییر می کند.

تعریف نمونه: نمونه عبارت است از تعدادى از افراد جامعه که صفات آنها با صفات جامعه مشابهت داشته و معرف جامعه بوده،از تجانس و همگنى با افراد جامعه برخوردار باشند

چند نکته مهم سفارش تحقیق:

  • روشهای مختلفی برای انتخاب نمونه تحقیق وجود دارد
  • بهترین روش برای انتخاب نمونه روش تصادفی است
  • در روش تصادفی ، هر یک از اعضای جامعه آماری شانس انتخاب شدن دارد
  • تنها در این صورت است که می توان نتایج تحقیق را به موارد مشابه تعمیم داد

اعتماد: .اعتماد یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به وسائل اندازه گیری در فرآیند خرید مقاله است. وقتی وسیله اندازه گیری تحقیق در کاربردهای متعدد، اندازه های یکسانی را نشان دهد، گفته می شود که این وسیله اندازه گیری قابل اعتماد است . به عنوان مثال ، ترازویی را در نظر بگیرید که  در هر بار وزن کردن یک شی خاص، اندازه مشخص و یکسانی را نشان می دهد ؛ حتی اگر این اندازه ، مطابق با واقع نباشد ، گفته می شود که وسیله اندازه گیری قابل اعتماد است.

سایت تحقیق

اقدام پژوهی چیست؟

اقدام پژوهی به هر فعالیتی گفته می شود که منجر به تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تر شود. اقدام، محور اصلی در این نوع تحقیق است. به این معنا که شخص یا اشخاص، اقدام خود را در حین کار و فعالیت خود مورد پژوهش قرار می دهند. هدف از این کار بهسازی امور و اثربخش کردن آنها است.

هدف از اقدام پژوهی ریاضی مانند پژوهشهای مرسوم و دانشگاهی، پی بردن به روابط پدیده ها یا به اصطلاح متغیرها نیست، بلکه به بررسی موضوع هایی می پردازد که فرد یا افراد در محیط کار و شغل خود با آن درگیر هستند و می خواهند از راه پژوهش آن را حل کرده یا کاهش دهند. بنابر این:

 تجربیات آموزشی

تغییر در وضعیت موجود هدف عمده در این تحقیق است.

این پژوهش راه حل های مناسب برای مشکلات را جستجو می کند و پاسخی است به انتقادهایی که از کاربردی نبودن اکثر پژوهش های مرسوم به عمل می آید.

 اهمیت و ضرورت گزارش اقدام پژوهی:

۱)     یکی از راههای مناسب برای حل مسئله است.

۲)     پژوهش حین انجام کارهای اداری است.

۳)     به راه های نو و خلاقانه منجر می شود.

۴)     باعث اصلاح وضع نامطلوب می شود.

۵)     فرهنگ پژوهش عمومی می شود.

۶)     باعث رشد و بالندگی عمومی می شود.

۷)     راه حل های تئوری جای خود را به راه حل های عملی و منطقی می دهد.

مراحل اقدام پژوهی:

پژوهش به عنوان جست و جوی نظام مند برای کشف مجهول یا حل مسئله، نیازمند طی مراحلی است که یکی از مهمترین این مراحل طراحی مطالعه و پیش بینی مراحل مختلف تحقیق می باشد. اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی با توجه به نوع و هدف پژوهش، نیز علاقه ها و سلیقه های پژوهشگر، مراحل پژوهش در عین تبعیت از منطق علمی و عقلی، می تواند صورت های متفاوتی پیدا کند. برای نمونه در مقایسه با پژوهش های رسمی و دانشگاهی که معمولاً خطی و تا حدودی تمام مراحل از پیش تعیین شده است، تجربیات یک معلم در مراحل اقدام پژوهی در عین پیروی از مراحل خاص دارای انعطاف بیشتری است. اقدام پژوهی به طور ساده دارای سه مرحله عمده است: تشخیص، تغییر و ارزیابی. به این معنا که اقدام پژوه مسئله ای را تشخیص می دهد، تلاش می کند وضع نامطلوب را تغییر دهد و این تغییر را ارزیابی علمی کند. اگر پاسخ مثبت بود کار را ادامه می دهد در غیر این صورت به راه های دیگری می اندیشد. بنابر این مراحل اقدام پژوهی مراحل کاملاً خطی یا پلکانی نیست، بلکه محقق در هر زمان صلاح بداند به تغییر راه حل و اجرای مجدد عملیات می پردازد. لذا اقدام پژوه مانند یک معمار باید ابتدا به طراحی این نقشه بپردازد که به آن “پیشنهاد اقدام پژوهی” می گویند.

 اقدام پژوهی معلمان

 این مراحل به طور خلاصه شامل موارد ذیل می باشد:

۱٫            انتخاب و بیان مساله

۲٫            گردآوری اطلاعات پیرامون مسئله

۳٫             مطالعه و تفکر پیرامون راه های حل یا کاهش مساله

۴٫             جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) قبل از مداخله

۵٫             اجرای راه حل

۶٫             مشاهده عمل و جمع آوری اطلاعات (شواهد ۲)  بعداز مداخله

۷٫             بحث و نتیجه گیری و دادن گزارش نهایی نمونه اقدام پژوهی


گزارش کارآموزی
منظور از درس کارآموزی‌ در رشته‌هاى فنى براى برنامه‌ریزان و نیز مهندسین باتجربه کاملاً روشن است. اما شاید دانشجوى رشته فنى از هدف این درس آگاهى بسنده نداشته باشد. از این‌رو از باب یاد‌آورى و تأکید مى‌گوئیم که هدف از سفارش گزارش کارآموزی، به‌ویژه در رشته‌هاى فنى - مهندسى منطقاً این نیست که کارآموز در مدتى که در محیط کار بسر مى‌برد، پروژه‌ای را به‌منظور ایجاد یک تولید، آغاز و به‌انجام برساند و یا اساساً سیستمی را طراحى و پیاده‌سازى کرده، تحویل بدهد و یا سیستمی را تحویل بگیرد و مسؤولیت‌ نگهدارى آن را عهده‌دار شود. بلکه فرض این است که کارآموز در یک تیم موجود کارى و مشغول به انجام یک پروژه یا اجراى طرح، پذیرفته مى‌شود و از نزدیک با کار آنها آشنا شده، با مسائل و مشکلات اجراى پروژه برخورد مى‌کند و البته مى‌تواند همکارى‌هاى ممکن نیز با تیم داشته باشد. میزان و سطح همکارى بستگى دارد به این‌که کارآموز تا چه حد از سوى افراد تیم در محیط کار هدایت شود و تا چه حد بتواند خود را با محیط کارى تطبیق دهد. بنابراین کارآموز به محیط کارى بیرون از مل تحصیل اعزام مى‌شود تا کار بیاموزد. نه‌ این‌که عهده‌دار انجام کارى بشود که قرار است در محیط کارى انجام پذیرد. و اگر هم باید در انجام کارى مشارکت کند، این مشارکت حتماً به‌صورت هدایت‌شده و تحت‌نظر خواهد بود و کنندهٔ اصلى کار نیست

تعداد صفحات : 111

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
مطالب