close
تبلیغات در اینترنت

مرجع دانلود - 7


جستجوگر پيشرفته سايت





}}گزارش تخصصي معلمان ابتدايي


معانی مختلف تحقیق و پژوهش

کلمه تحقیق ، مصدر باب تفعیل، از ریشه حق، به معنای راست کردن سخن، درست کردن  وعده و ثابت شدن است. همچنین به معنای حقیقت کردن ، درست کردن، به کنه مطلب رسیدن و واقع چیزی را به دست آوردن، می باشد.

این شرط مهربانی و تحقیق دوستی است        کز بهر دوستان، بری از دشمنان جفا

(سعدی)


کلمه دانلود پروژه نیز در لغت به معنای تفحص و تجسس است.   پژوهش :  عمل پژوهیدن (تحقیق کردن، جستجو کردن) 

مثال : پژوهش نمای و بترس از کمین        سخن هر چه باشد به ژرفی ببین

         همی جان من در نکوهش نهی       چرا دل، نه اندر پژوهش نهی  (فردوسی)

  پژوهش کردن، مصدر مرکب و به معنای پژوهیدن ، جویا شدن و پی جویی کردن است.

         ز هر کشوری گرد کن مهتران            از اختر شناسان و افسونگران

         سخن سر بسر مهتران را بگوی        پژوهش کن و راستی باز جوی(فردوسی)

معانی اصطلاحی روش تحقیق

تعاریف بسیار متنوعی برای اصطلاح تحقیق ارائه شده است.

آریان پور: پژوهش عبارت است از کشف و دریافت آنچه  بر دیگران مجهول است و نیز گشودن و گستردن و روشن تر ساختن آنچه به اجمال بر دیگران معلوم است.

روش تحقیق چیست

 غلامرضایی: تحقیق به غور و تعمق و بررسی در موضوع خاصی گفته می شود  تا در نتیجه جمع آوری مطالب، مقایسه و نقد آنها ، محقق به حقیقت مطلب دست  یابد.

تعریف کلی : تحقیق و پروژه دانشجویی تلاشی است منظم برای رسیدن به حقیقت.

    بنابراین، هدف از انجام تحقیق یا پژوهش، دستیابی و کشف حقیقت در موضوعی معین است . موضوع معین می تواند در رابطه با علوم مختلف مطرح شود. حقیقت کشف شده  نیز ، ممکن است حقیقتی دینی ، علمی ، فلسفی، هنری و مانند آن باشد.

تعریف معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم از مفهوم پژوهش

«پژوهش نوعی کوشش معرفتی در راستای هر یک از دو امر ذیل است:

١. پاسخ موجه به پرسش هایی که تاکنون به آنها پاسخ داده نشده است.

٢. پاسخ جدید به پرسش هایی که پیش تر به آنها پاسخ داده شده است.»

تحقیق دانشجویی

تجربیات معلمان : سوال علمی چیست؟

١. محصول علم است (حاصل تحقیق و تخصص است نه جهل محقق)

٢. بدون جواب  است (یا پاسخ متقن ندارد)

٣. موردی و مشخص است (کلی و بی حد و حصر نیست)

٤. واحد است (یعنی متعدد و متکثر نیست اگر چه امکان طرح سوال های فرعی وجود دارد)

تمرین : آیا جمله «دیدگاه اسلام درباره طبیعت چیست؟» یک سوال علمی است؟

 

موانع مقاله روش تحقیق در ارتباط  با  محقق کدامند؟

نداشتن تخصص کافی

وجود علائق شخصی

موقعیت اجتماعی افراد 

موانع تحقیق دانشجویی رشته اقتصاد در رابطه با گروه تحقیق کدامند؟  

فقدان روحیه انجام کار گروهی

فقدان تخصص های مورد نیاز

موانع تحقیق در رابطه با منابع تحقیق کدامند؟

عدم دسترسی به منابع  

ضعف اعتبار منابع     

موانع تحقیق دانشجویی رشته اجتماعی در رابطه با واقعیتهای جامعه  کدامند؟ 

محدودیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی

فقدان امکانات اقتصادی لازم

موانع تحقیق دانشجویی رشته روانشناسی در رابطه با رشته علوم انسانی کدامند؟

١. عدم تکرار پذیری 

٢.آزمایش ناپذیری 

٣.پیچیدگی انسان 

٤.چند متغیری بودن

انواع تحقیق دانشگاهی از نظر سطح تحقیق 

اکتشافی: آشنایی اجمالی

توصیفی: جمع آوری اطلاعات 

تبیینی: کشف روابط            

انواع روش تحقیق از نظر کاربرد 

کاربردی: یافتن راه حل برای مشکلات 

بنیادی : دستیابی به نظریات علمی

انواع تحقیق از نظر تعداد محققین 

فردی  

گروهی

تقسیم بندی دیگری از انواع تحقیق و پروژه های دانشگاهی(متداول در حوزه های علمیه)

متن محور 

مساله محور 

موضوع محور

سایر تقسیم بندی ها

- تحقیق تاریخی : پاسخ به سوالهای تاریخی

- تحقیق توصیفی: تهیه گزارش و توصیف

- تحقیق علًی: کشف روابط علت و معلولی

- تحقیق تجربی: کشف انواع روابط بین متغیرها

 

بررسی مفاهیم و اصطلاحات تحقیق در سایت تحقیقات دانشجویی

فرضیه سفارش پروپوزال

  • حدسی علمی در پاسخ به سوال تحقیق است
  • فرضیه باید معقول و منطقی باشد
  • به صورت خبری بیان می شود ولی نوعی شرط و احتمال در آن نهفته است
  • فرضیه ، کانون اصلی و قلب تحقیق است
  • هدف اصلی در تحقیق، آزمون فرضیه است.    

مثال: آشنایی مردم با فرهنگ قرآنی از طریق گسترش آموزش های عمومی مربوط به قرائت و حفظ قرآن مجید در جامعه ، موجب کاهش میزان جرائم خواهد شد.

متغیر

  • این مفهوم در اصل از ریاضیات گرفته شده است 
  • جایگزینی برای مفاهیم «علت» و « معلول» است
  • مفهومی است که می تواند اندازه ها و حالتهای مختلف داشته باشد

در هر فرضیه معمولا دو متغیر وجود دارد :

متغیر مستقل و متغیر وابسته

مثال: اگر گفته شود که "گسترش فقر موجب افزایش بی دینی می شود" فقر، متغیر مستقل و بی دینی متغیر وابسته خواهد بود. در هر  تحقیق سعی بر آن است تا با استفاده از اطلاعات و اسناد مناسب ، ارتباط بین این متغیرها بررسی شود

شاخص

  • . بیشتر مفاهیم علوم انسانی مفاهیمی انتزاعی هستند.
  • . مفاهیم انتزاعی باید به مفاهیم انضمامی تبدیل شوند.
  • . به این کار، عملیاتی کردن مفاهیم تحقیق  گفته می شود که از طریق شاخص سازی انجام می پذیرد.
  • .  شاخص ها مهمترین ابزارهای اندازه گیری مفاهیم تحقیق هستند.

مثال١: شاخص معدل برای اندازه گیری میزان پیشرفت تحصیلی

مثال٢:  برخی از شاخصهای مفهوم ایمان عبارت است از:  

خواندن نماز 

گرفتن روزه

خوش خلقی و ...

نمونه گیری

  • یکی از روشهای جمع آوری اطلاعات است.
  • .هرگاه موارد مورد مطالعه در پروژه روش تحقیق زیاد باشد از این روش برای بررسی آنها استفاده می شود.
  •   در این روش ، ابتدا نمونه هایی انتخاب می شوند و سپس نتایج به دست آمده از مطالعه روی آنها به کل موارد تعمیم داده می شود.
  • نظر سنجی ها به روش نمونه گیری انجام می گیرد.                              

جامعه آماری: جامعهٔ آمارى عبارت است از کلیه عناصر و افرادى که در یک مقیاس جغرافیایى مشخص (جهانى یا منطقهای) داراى یک یا چند صفت مشترک هستند.

تعریف دوم : مجموعه افراد یا اشیایی را که می‌خواهیم  یک یا چند خصوصیت مشترک آنها را مورد  بررسی قرار دهیم، جمعیت یا جمعیت آماری می‌نامیم.

چند نکته مهم:

  • . جامعه آماری می تواند شامل هر چیزی بشود مانند آیات و سوره های قرآن مجید.        
  • . محقق باید جامعه آماری خود را تعریف کند.
  • . جامعه آماری ممکن است از نظر حجم و اندازه بسیار بزرگ باشد.
  • به نسبت بزرگی جمعیت آماری، حجم نمونه تغییر می کند.

تعریف نمونه: نمونه عبارت است از تعدادى از افراد جامعه که صفات آنها با صفات جامعه مشابهت داشته و معرف جامعه بوده،از تجانس و همگنى با افراد جامعه برخوردار باشند

چند نکته مهم سفارش تحقیق:

  • روشهای مختلفی برای انتخاب نمونه تحقیق وجود دارد
  • بهترین روش برای انتخاب نمونه روش تصادفی است
  • در روش تصادفی ، هر یک از اعضای جامعه آماری شانس انتخاب شدن دارد
  • تنها در این صورت است که می توان نتایج تحقیق را به موارد مشابه تعمیم داد

اعتماد: .اعتماد یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به وسائل اندازه گیری در فرآیند خرید مقاله است. وقتی وسیله اندازه گیری تحقیق در کاربردهای متعدد، اندازه های یکسانی را نشان دهد، گفته می شود که این وسیله اندازه گیری قابل اعتماد است . به عنوان مثال ، ترازویی را در نظر بگیرید که  در هر بار وزن کردن یک شی خاص، اندازه مشخص و یکسانی را نشان می دهد ؛ حتی اگر این اندازه ، مطابق با واقع نباشد ، گفته می شود که وسیله اندازه گیری قابل اعتماد است.

سایت تحقیق

اقدام پژوهی چیست؟

اقدام پژوهی به هر فعالیتی گفته می شود که منجر به تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب تر شود. اقدام، محور اصلی در این نوع تحقیق است. به این معنا که شخص یا اشخاص، اقدام خود را در حین کار و فعالیت خود مورد پژوهش قرار می دهند. هدف از این کار بهسازی امور و اثربخش کردن آنها است.

هدف از اقدام پژوهی ریاضی مانند پژوهشهای مرسوم و دانشگاهی، پی بردن به روابط پدیده ها یا به اصطلاح متغیرها نیست، بلکه به بررسی موضوع هایی می پردازد که فرد یا افراد در محیط کار و شغل خود با آن درگیر هستند و می خواهند از راه پژوهش آن را حل کرده یا کاهش دهند. بنابر این:

 تجربیات آموزشی

تغییر در وضعیت موجود هدف عمده در این تحقیق است.

این پژوهش راه حل های مناسب برای مشکلات را جستجو می کند و پاسخی است به انتقادهایی که از کاربردی نبودن اکثر پژوهش های مرسوم به عمل می آید.

 اهمیت و ضرورت گزارش اقدام پژوهی:

۱)     یکی از راههای مناسب برای حل مسئله است.

۲)     پژوهش حین انجام کارهای اداری است.

۳)     به راه های نو و خلاقانه منجر می شود.

۴)     باعث اصلاح وضع نامطلوب می شود.

۵)     فرهنگ پژوهش عمومی می شود.

۶)     باعث رشد و بالندگی عمومی می شود.

۷)     راه حل های تئوری جای خود را به راه حل های عملی و منطقی می دهد.

مراحل اقدام پژوهی:

پژوهش به عنوان جست و جوی نظام مند برای کشف مجهول یا حل مسئله، نیازمند طی مراحلی است که یکی از مهمترین این مراحل طراحی مطالعه و پیش بینی مراحل مختلف تحقیق می باشد. اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی با توجه به نوع و هدف پژوهش، نیز علاقه ها و سلیقه های پژوهشگر، مراحل پژوهش در عین تبعیت از منطق علمی و عقلی، می تواند صورت های متفاوتی پیدا کند. برای نمونه در مقایسه با پژوهش های رسمی و دانشگاهی که معمولاً خطی و تا حدودی تمام مراحل از پیش تعیین شده است، تجربیات یک معلم در مراحل اقدام پژوهی در عین پیروی از مراحل خاص دارای انعطاف بیشتری است. اقدام پژوهی به طور ساده دارای سه مرحله عمده است: تشخیص، تغییر و ارزیابی. به این معنا که اقدام پژوه مسئله ای را تشخیص می دهد، تلاش می کند وضع نامطلوب را تغییر دهد و این تغییر را ارزیابی علمی کند. اگر پاسخ مثبت بود کار را ادامه می دهد در غیر این صورت به راه های دیگری می اندیشد. بنابر این مراحل اقدام پژوهی مراحل کاملاً خطی یا پلکانی نیست، بلکه محقق در هر زمان صلاح بداند به تغییر راه حل و اجرای مجدد عملیات می پردازد. لذا اقدام پژوه مانند یک معمار باید ابتدا به طراحی این نقشه بپردازد که به آن “پیشنهاد اقدام پژوهی” می گویند.

 اقدام پژوهی معلمان

 این مراحل به طور خلاصه شامل موارد ذیل می باشد:

۱٫            انتخاب و بیان مساله

۲٫            گردآوری اطلاعات پیرامون مسئله

۳٫             مطالعه و تفکر پیرامون راه های حل یا کاهش مساله

۴٫             جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) قبل از مداخله

۵٫             اجرای راه حل

۶٫             مشاهده عمل و جمع آوری اطلاعات (شواهد ۲)  بعداز مداخله

۷٫             بحث و نتیجه گیری و دادن گزارش نهایی نمونه اقدام پژوهی


گزارش کارآموزی
منظور از درس کارآموزی‌ در رشته‌هاى فنى براى برنامه‌ریزان و نیز مهندسین باتجربه کاملاً روشن است. اما شاید دانشجوى رشته فنى از هدف این درس آگاهى بسنده نداشته باشد. از این‌رو از باب یاد‌آورى و تأکید مى‌گوئیم که هدف از سفارش گزارش کارآموزی، به‌ویژه در رشته‌هاى فنى - مهندسى منطقاً این نیست که کارآموز در مدتى که در محیط کار بسر مى‌برد، پروژه‌ای را به‌منظور ایجاد یک تولید، آغاز و به‌انجام برساند و یا اساساً سیستمی را طراحى و پیاده‌سازى کرده، تحویل بدهد و یا سیستمی را تحویل بگیرد و مسؤولیت‌ نگهدارى آن را عهده‌دار شود. بلکه فرض این است که کارآموز در یک تیم موجود کارى و مشغول به انجام یک پروژه یا اجراى طرح، پذیرفته مى‌شود و از نزدیک با کار آنها آشنا شده، با مسائل و مشکلات اجراى پروژه برخورد مى‌کند و البته مى‌تواند همکارى‌هاى ممکن نیز با تیم داشته باشد. میزان و سطح همکارى بستگى دارد به این‌که کارآموز تا چه حد از سوى افراد تیم در محیط کار هدایت شود و تا چه حد بتواند خود را با محیط کارى تطبیق دهد. بنابراین کارآموز به محیط کارى بیرون از مل تحصیل اعزام مى‌شود تا کار بیاموزد. نه‌ این‌که عهده‌دار انجام کارى بشود که قرار است در محیط کارى انجام پذیرد. و اگر هم باید در انجام کارى مشارکت کند، این مشارکت حتماً به‌صورت هدایت‌شده و تحت‌نظر خواهد بود و کنندهٔ اصلى کار نیست

بازديد : 20 بار نظر دهيد! [ ]


__اقدام پژوهي چيست


انواع تحقیق سایت پروژه های دانشجویی

دانلود روش تحقیق را به صورت هاى مختلفى تقسیم كرده و انواع گوناگونى را براى آن در نظر گرفته اند. مهم ترین تقسیم بندى تحقیق , تقسیم آن به دو نوع بنیادى و كاربـردى است . تحقیق بنیادى به منظور ارائه نظریه هاى جدید علمى و گسترش عـلوم در زمینه هاى مختلف صورت مى پذیرد. این نوع تحقیق با هدف پروراندن نـظـریـه هـاى عـلمى از طریق كشف اصول یا قواعد كلى صورت مى گیرد و به كـاربـرد ایـن یـافـتـه ها در صحنه عمل و واقعیت كمتر توجه مى شود. این نوع تـحـقـیقات معمولا در موقعیت هاى آزمایشگاهى و اغلب بر روى حیوانات انجام مـى شـود.تحقیق دانشجویی رشته حقوق روان شـنـاسـان از جـمـلـه دانشمندانى هستند كه به انجام این نوع تحقیقات بیشتر علاقمند هستند.

تـحـقیقات كاربردى سایت روش تحقیق به منظور حل سریع مسائل و مشكلات و اتخاذ تدابیر لازم انـجام مى شود. این نوع تحقیق با استفاده ازیافته هاى تحقیقات بنیادى در صدد حل مشكلات گوناگون بر مى آید. به عبارت دیگر, در تحقیق كاربردى , محقق یافته هاى تحقیق بنیادى را در صحنه عمل مى آزماید, بنابراین , تحقیق كاربردى بر خلاف تحقیق بنیادى كه جنبه نظرى دارد, بیشتر به سمت پدیده هاى واقعى و مـسـایـل عـملى معطوف است و در شرایط غیر آزمایشگاهى و در رویارویى با واقعیات سیاسى آاجتماعى و... انجام مى شود.

بـرخـى دیگر از صاحب نظران دانلود پروژه روش تحقیق, در یك تقسیم بندى كلى , تحقیق را به دوگونه تـحـقـیق تكوینى و تحقیق توسعه اى (تكاملى) تقسیم كرده اند. از این دیدگاه , تحقیق تكوینى به تحقیقى اطلاق مى شود كه در صدد یافتن علت تكوین و ایجاد یك پدیده یا موضوع تحقیق است , ولى تحقیق توسعه اى یا تكاملى , تحقیقى است كه به دنبال فهم فرآیند و مسیرى است كه یك موضوع یا پدیده ازآغاز تولد خود تا كنون طى كرده است . این نوع تحقیق بر آن است تا معلوم كند كه , پدیده مورد نـظـر چـه مـسـیـرى را پـشـت سرگذاشته و چرا چنین مسیرى را طى كرده است.

بـرخـى سایت پایان نامه های دانشجویی دیـگر عقیده دارند كه همه مطالعات تحقیقى به صورت یكى از اشكال سه گانه تحقیق تاریخى , تحقیق توصیفى و تحقیق تجربى یا مجموعه اى از آن ها خـواهـد بـود. از ایـن دیـدگـاه , تحقیق تاریخى , آنچه را كه وجود داشته است تـوصـیـف مـى كند, به عبارت دیگر این نوع تحقیق شامل بررسى , ثبت , تجزیه و تـحـلیل و تفسیر رویدادهاى گذشته است تا به كمك آن , محقق ضمن شناخت گذشته , به شناخت وضع موجود و تا حدودى نیز به پیش بینى وضع آینده نایل شود.تـحـقیق توصیفى نیز از این دیدگاه آنچه را كه هست توصیف مى كند. این نوع تحقیق نیز شامل توصیف , ثبت و تجزیه و تحلیل شرایط موجود است . تحقیق دانشجویی رشته معارف در این نوع تحقیق سعى مى شود تا روابط میان عوامل (متغیرهاى) دست كارى نشده كشف شـود. درتـحـقیق تجربى نیز محقق در صدد مشخص كردن روابط موجود بین عوامل و متغیرهاى مختلف است , با این تفاوت كه درتحقیق تجربى امكان دست كـارى و كنترل عوامل و متغیرهاى دخیل در موضوع تحقیق یا پدیده مورد نظر وجود دارد. پروژهای دانشجویی دانـشـمـندان و صاحب نظران درس روش تحقیق , انواع زیادى از تحقیق را نام بـرده انـد كـه بررسى همه آن ها ممكن نیست , دریك جمع بندى مى توان به سه نـوع اصلى تحقیق اشاره كرد. به عبارت دیگر, تحقیق در علوم اجتماعى به طور عام و علوم سیاسى به طور خاص به یكى از اشكال زیر مى تواند وجود داشته باشد.

١) تحقیق اكتشافى

٢) تحقیق توصیفى

٣) تحقیق تبیینى

تحقیق اكتشافى: هـدف اصـلـى در تـحـقـیـق اكـتـشافى , شناخت وضعیتى است كه درباره آن آگـاهـى هـاى لازم وجـود ندارد, به عبارت دیگر, در این نوع تحقیق , محقق به دنبال دستیابى به اطلاعاتى است كه با كمك آن ها مى تواند موضوع تحقیق را به خـوبـى بـشـنـاسـد.سفارش انجام تحقیق بنابر این , بااین تعریف هر تحقیقى نیازمند انجام یك سرى مـطـالـعـات اكـتـشـافـى اسـت یـعـنـى تحقیق اكتشافى زمینه اى است براى انجام تحقیقات مهم تر و گسترده تر.
بـرخـى از صاحب نظران , تحقیق اكتشافى را تحقیق برآوردى نیز نامیده اند, به نـظـر آن هـا در این نوع تحقیق , هیچ فرضیه اى پیشنهاد نمى شود و مورد آزمون قـرار نمى گیرد بلكه هدف آن تنها به دست دادن برآوردى از یك مساءله خاص است . تحقیق اكتشافى مقاله های دانشجویی را نمى توان تحقیق به معناى حقیقى آن دانست , بلكه در عـوض نوعى مطالعه است كه باعث وسعت بخشیدن به دیدگاه ها و اندیشه هاى محقق مى شود. بـنـا بـراین , وظیفه تحقیق اكتشافى نه رسیدگى كردن به فرضیه هاى تحقیق است و نه جمع آورى اطلاعات در مورد مساءله تحقیق , بلكه ایجاد زمینه مناسب بـراى درك بـهـتـر پـدیـده هاى مختلف یا مساءله خاصى است كه محقق , فاقد اطـلاعـات كـافى درآن مورد است .گزارش کارآموزی حسابداری تحقیق اكتشافى ممكن است به صورت هاى مـختلفى انجام شود مانند: خواندن متون و نوشته هاى مختلف ,مصاحبه با افراد, مشورت با اساتید و صاحب نظران و...

تحقیق توصیفى: تحقیق دانشجویی رشته معماری تحقیق توصیفى شامل مجموعه روش هایى است كه هدف از آن ها توصیف كردن پـدیـده یـا پـدیـده هاى مورد بررسى است . دراین نوع تحقیق , توصیف و معرفى پـدیده مورد نظر از طریق بر شمردن ویژگى ها, ابعاد و حدود آن پدیده صورت مـى پـذیرد. سایت مقالات دانشجویی دراین نوع از تحقیق , محقق ممكن است در صدد شناسایى عوامل و مـتغیرهاى دخیل در یك پدیده یا موضوع خاص برآید ولى به بررسى روابط بین ایـن عـوامـل و تشخیص نوع آن ها نمى پردازد. به عبارت دیگر, هدف در تحقیق تـوصیفى , شناسایى وضع موجود است , نه قضاوت درباره آن یا بررسى نوع رواب ط موجود بین عوامل و متغیرهاى مختلف .
بـنـابـراین , در یك تحقیق توصیفى , محقق الزاما در پى كشف و توضیح روابط, همبستگى ها و نیز آزمودن فرضیه ها و پیش بینى حوادث و رویدادها نیست , بلكه توجه او بیشتر در جهت توصیف و گزارش نویسى از موقعیت ها و وقایع بر اساس اطـلاعاتى است كه بیشتر جنبه وصفى دارد, البته باید دانست كه صاحب نظران تحقیق رشته حقوق در مـورد مفهوم دقیق تحقیق توصیفى اتفاق نظر ندارند وگاهى به تعریف این نـوع از تـحـقـیـق تـا آن اندازه وسعت مى دهند كه شامل همه انواع تحقیق جز تحقیقات تاریخى و تجربى ,مى شود. در اینجا منظور از تحقیق توصیفى عـبـارت اسـت از: تـوصـیـف عـیـنـى , واقـعى و منظم خصوصیات یك پدیده , یك موقعیت و یا یك موضوع .


تحقیق تبیینى: گزارش کارآموزی برق ایـن نوع تحقیق كه به آن تحقیق علمى نیز گفته مى شود, در صدد پیدا كردن روابـط عـلـت و معلولى بین متغیرهاى مختلف است .البته ناگفته نماند كه در عـلوم سیاسى یا به طور كلى در علوم اجتماعى , بررسى روابط على به گونه اى قـطعى مطرح نیست ـ یعنى در علوم اجتماعى به طور مسامحه از روابط علت و مـعـلـولـى سـخـن بـه مـیـان مـى آیـد ـ زیـرا در مورد پدیده هاى اجتماعى و سـیـاسـى نـمـى تـوان بـه رابطه على دست یافت بلكه این نوع روابط همواره با درصـدى از احـتـمـال بیان مى شود. بانک مقالات دانشجویی این امر از آنجا ناشى مى شودكه پدیده هاى سـیاسى و اجتماعى معمولا تحت تاءثیر عوامل و متغیرهاى زیادى قرار دارند كه شـنـاسـایـى همه آن ها از عهده یك محقق علوم اجتماعى خارج است ,به عبارت دیـگـر, گـفته مى شود كه (اصل چند متغیرى) بر پدیده هاى اجتماعى حاكم اسـت.انجام پروپوزال تـعـریفى كه از تحقیق ارائه شد در واقع تنها برازنده تحقیق تبیینى است , زیرا تنها دراین نوع از تحقیق است كه مراحل كلى سه گانه سؤال , فرضیه و آزمون وجود دارد. بنابراین , هدف اصلى یك پژوهشگر علوم سیاسى باید كسب توانایى براى انجام یك تحقیق از نوع تبیینى آن باشد .

درس پژوهی
روش پژوهش در عمل یا اقدام پژوهی، در سال های اخیر، مورد توجه بسیاری از متفکران و متخصصان دست اندرکار پژوهش قرار گرفته است و درباره ی آن نظریه پردازی های زیادی صورت گرفته و نیز کتاب های فراوانی نگاشته شده است.
منطق روش پژوهش در عمل، همان منطق چگونگی انجام دادن پژوهش در عمل و اجرا است. نمونه کار اقدام پژوهی این منطق که به خرد و دانش غیر رسمی عامه ی مردم بستگی دارد، میان پژوهشگران نیز شناخته شده است.
 اقدام پژوهی مدیران کورت لوین در سال ١٩٩٤ مبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر سه اصل بنیان نهاد:
برنامه ریزی – حقیقت یابی - اجرا
نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید.
فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید.
عمل کنید: برنامه ریزی کنید – اجرا کنید – ارزشیابی کنید.
اقدام پژوهی ریاضی دبیرستان بی تردید، هر شیوه ای که برای اجرای پژوهش در عمل به کار گرفته شود به شدت تجربی است. زیرا پژوهشگر را وا می دارد که پدیده های مورد بررسی را به دقت مشاهده و به روشنی تعریف کند. درک موضوع پژوهش، تنها تشخیص روش مناسب برای انجام دادن کار نیست. بلکه بررسی روش های مختلف تجربیات آموزشی معلمان ابتدایی برای ایجاد آگاهی و خلق معرفت است. بنابراین اقدام پژوهی انشا، انجام دادن پژوهش های کیفی، نه تنها هرگز پایان راه نیست، بلکه به درستی آغاز راه است. چون، هر پژوهش در عمل، کاوشی است برای درک و ایجاد یک معنی، و ایجاد هر معنی زمینه یا جوّی را فراهم می آورد که مشکلات تازه و جدیدی شناسایی شوند.
تجربیات یک معلم موفق این نوع دانش، برای پژوهشگران حیاتی است و به کمک آن می توانند داور حقیقت باشند، حکم بدهند و به قوانین یا اصول موضوعی، برای اثبات اعتبار چنین دانشی نیاز نداشته باشند.
نمونه طرح درس پژوهی امروزه، پژوهش در عمل، توسط پژوهشگرانی صورت می گیرد که در موقعیت های اجتماعی – آموزشی درگیری هایی دارند و هدفشان بالا رفتن فهم و استدلال در اوضاع و احوال پیرامون است. تحقیق در مورد اقدام پژوهی ذکر این نکته ی ظریف هم خالی از اعتبار نیست که بهترین حالت در این گونه پژوهش ها این است که با تشریک مساعی افراد درگیر انجام گیرد تا گروه های پژوهشگر کیفی، قدرت و اعتبار بیشتری به دست آورند.

بازديد : 22 بار نظر دهيد! [ ]


]]گزارش تخصصي معلمان



مفهوم تحقیق علمی
فروش تحقیق
تحقیق علمى عبارت است از تلاش کاوشگرانه‌اى که با آداب خاصى به‌طور نظام‌یافته با هدف کشف مجهورى به منظور گسترش قلمرو معرفتى نوع بشر انجام شده و شناخت حاصل از آن مصادیق و مابه‌ازاى خارجى داشته باشد. دانلود مقاله و پروژه این تلاش تحقیقاتى مى‌تواند در کلّیه حوزه‌هاى معرفتى بشر اعم از حوزهٔ علوم مادى (فیزیکی) و انسانى و علوم الهى و ماوراءالطبیعى انجام پذیرد و چنانکه عده‌اى مى‌پندارند، تحقیق علمى صرفاً در حوزهٔ مادیات و علوم طبیعى مفهوم ندارد.
در واقع، باید گفت که دانلود مقالات دانشجویی این طرز تفکر احتمالاً از مشرب تجربه‌گرایى مایه مى‌گیرد و فاقد ارزش و اعتبار است، چرا که نمى‌توان تحقیقاتى را که با رعایت موازین علمى در حوزه‌هاى علوم انسانى و اجتماعى انجام شده و شناخت حاصل از آن مابه‌ازاى خارجى دارد، فاقد ارزش علمى دانست و به صرف تعلق آن به حوزهٔ انسانى و اجتماعی، از اطلاق علمى بر آن خوددارى کرد.
      مشخصات تحقیق علمى دانلود مقاله روش تحقیق
هر تحقیق علمى داراى یک‌ سرى مشخصات به شرح ذیل مى‌باشد:
      آداب و تشریفات تحقیق علمى
برخوردار بودن دانلود مقاله و تحقیق از آداب و تشریفات خاص : کار تحقیق علمى آداب ویژهٔ خود را دارد و نمى‌‌توان آن‌را به‌صورت ذهنى انجام داد. در این نوع تحقیقات پژوهشگر باید مسئله‌اى را که براى بررسى انتخاب مى‌کند، مورد ارزیابى همه‌جانبه قرار دهد.سایت های دانشجویی سپس براى انجام دادن آن طرح تحقیق مناسبى تهیه کند که مسئله در آن بخوبى تعریف و فرضیه‌هاى آن به‌درستى تدوین و روش‌هاى گردآورى اطلاعات و تجزیه‌و‌تحلیل آن مشخص شده باشد و از همه مهم‌تر، در پایان کار نسبت به تدوین گزارش تحقیق و انتشار آن اقدام گردد. دانلود پروژه دانشگاهی به‌طورکلی، چنین طرحى باید حاوى تمام فعالیت‌ها و عناصرى باشد که فرآیند تحقیق را بصورت نظام‌یافته (سیستماتیک) عملى سازد.
      توسعه قلمرو معرفت سایت مقالات و پایان نامه ها
سایت دانلود تحقیق باید مطلب تازه‌اى را کشف نموده، بر حجم دانش و معرفت بشر بیفزاید و معلومات او را افزایش دهد. دانلود مقاله دانشجویی در واقع، باید نتیجهٔ تحقیق ناشناخته‌اى را براى بشر شناسایى کند و مجهولى را معلوم گرداند. دانلود تحقیق و مقاله در یک تحقیق علمى باید نتایجى بدست آید که یا منجر به ارزیابى نظریه‌هاى موجود شود، یا نظریه‌ها و قوانین علمى و قضایاى کلى جدیدى را ارائه نماید، یا در یک مورد خاص مجهولى را براى اولین بار معلوم کند.
      شناخت
شناخت حاصل از نتیجه پروژه های دانشجویی و تحقیق در بیرون ذهن واقعیت و مابه‌ازاى خارجى داشته باشد. یعنى بتوان براى آنچه تحقیق به‌عنوان نتیجه و شناخت عرضه مى‌کند در خارج ذهن مصداق و واقعیت و مابه‌ازاى خارجى پیدا کرد. سایت فروش پایان نامه

پروژه اقدام پژوهی
 « اقداپژوهی در برنامه های پیش از خدمت و ضمن خدمت آموزش حرفه ای ، به ویژه در تربیت معلمان ، دارای كاربردهای وسیعی است .
اخیراً دامنه ی آن ، سایر مشاغل مثل حرفه های بهداشتی، ‌خدماتی ، نظامی ، مدنی و نیز مواردی همچون امور مذهبی و سیاسی را در برگرفته است. در برخی موارد ، از اقدام پژوهی مبنایی برای اقدام مشاركتی در راه اصلاحات اجتماعی و نوآوریهای فرهنگی استفاده میشود . گزارش تخصصی معلمان به علاوه ، اقدام پژوهی به عنوان شكلی با ارزش از پیشرفت فردی و اجتماعی ، برای جوانان و بزرگسالان در محیطهای آموزشگاهی و اجتماعی ،‌ مورد توجه قرار می گیرد .»

 اقدام پژوهی چیست
       فكر نو و كارساز باید از ذهن خود معلمان تراوش كند ؛ به عبارت دیگر اگر قرار باشد در عالم معلمی كاری كارستان و درخور توجه صورت گیرد ، تفكر و فلسفه ی آن باید در درجه نخست بر شاخسار اندیشهی معلمان جوانه زند و رشد كند.دانلود اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی اگر پژوهشهای دانشگاهی فراوانی در زمینهی تعلیم و تربیت انجام دهیم ، ولی نتوانیم نتایج و یافتههای آن را برای معلمان قابل درك سازیم و دانش تربیتی را در وجود آن متمكّن كنیم ، این پژوهشها علیرغم اهمیت و ارزش فراوان خود تحول كارسازی در اندیشه و عمل معلمان ایجاد نخواهد كرد . امّا اقدامپژوهی كه پژوهشی برای ارتباط یافته های یك پژوهشگر و كاربست آن در محیط كاری او است این امكان را فراهم می آورد كه تحول كارسازی در فكر و عمل معلّمان ایجاد شود .

مقاله تجارب تربیتی
آمادگی های لازم پیش از انجام پژوهش
       برای انجام هر پژوهش ، لازم است پژوهشگر از آمادگیهای لازم و مقدماتی خاصی برخوردار باشد كه پژوهش در عمل نیز از این مسأله مستثنی نیست . در این مبحث بطور خلاصه به چند نمونه از آمادگیهای لازم پیش از اقدام پژوهی اشاره میشود .

الف : گروههای كاری و مرتبط با شما :

      برخی از گروههایی كه ممكن است معلم پژوهنده به ارتباط با آنان نیاز داشته باشد عبارتند از :

١-  مشاركت كنندگان : مانند كاركنان محل خدمت شان ، شاگردان مدرسهای كه در آن كار می كنید ، اولیای دانشآموزان و … .
٢-  دوستان نقاد شما : گروه موثر دیگری هستند كه لازم است با آنان در ارتباط باشید . نقادی        میتواند هم توسط شخص پژوهنده و هم توسط همكاران ، مدیریت ، معاونت مدرسه و  … انجام گیرد .
٣-  استادان یا راهنمایان شما : گروه دیگری هستند كه میتوانند شما را در رسیدن به هدف یعنی تغییر وضع موجود و نامطلوب یاری دهند .
٤-  همكاران پژوهشگر شما : برخی از افراد نیز همچون شما به حل مسأله یا تغییر وضع نامطلوب موجود علاقمند هستند ، پس باید بكوشید در ارزیابی چگونگی پیشرفت و یافتههای خود از نظریات و افكار آنان بهرهمند شوید .
٥-   گروه ارزیاب : شامل كسانی است كه به كار شما اعتبار می بخشند . این افراد كه می توانند با انتقادها و ارزیابیهای خود شما را راهنمایی كنند ، ممكن است همكاران شما و مشاركت كنندگان در اجرای پژوهش باشند .

 ب : توسعهی مهارتهای فردی :

    تجربه های تربیتی معلمان  در اینجا مهارتها و ویژگیهایی وجود دارد كه به شخص معلم پژوهنده مربوط میشود ؛ او باید در انجام پژوهش ، از این مهارتها و ویژگیها برخوردار باشد و آنها را به كار بندد . برخی از این مهارتها و ویژگیها عبارتند از :

١-  مهارت گوش دادن : سعی كنید بیشتر از آنچه حرف می زنید گوش دهید و سخنانی را كه در یك جمع در رابطه با مسأله یا مشكل شما به میان میآید ، ضبط و آنرا بازبینی نمایید .
٢-  مهارت در مدیریت : لازم است با اصول و روشهای درست مدیریت آشنایی داشته باشید . وقتشناسی ، شركت منظم در جلسات و احترام به حرفهای دیگران از جمله این مهارتهاست . پس ابتدا خود و سپس دیگران را اداره كنید .
٣-  مهارت در همكاری و مشاركت : پژوهش در عمل مستلزم آن است كه خود را عضوی از یك گروه بدانید و كار خویش را براساس این تفكر پیریزی كنید .
٤-  توجه به گوناگونی اندیشهها و رفتارها : افراد با یكدیگر تفاوت دارند و زمینههای فكری و عملی آنان نیز متفاوت است پس باید سعی كنید در تحقیق خود از افكار و نظریات همهی كلیه افراد بهره گیرید و آنها را به كار بندید .
٥-  تقویت اراده و اعتمادبهنفس : پژوهش همیشه با مشكلات و موانعی همراه است پس هیچ گاه از كلمهی «نمیتوانم» استفاده نكنید ؛ خواستن توانستن است .

ج : ملاحظات عملی گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

      پژوهشگر علاوه بر توجه به مهارتهای لازم برای ایجاد ارتباط میان افراد ، باید پیش از طراحی تحقیق و اجرای آن ملاحظات عملی دیگری را نیز مدنظر داشته باشد كه این ملاحظات عبارتند از :

١-  نقش پژوهشگر : پژوهنده باید اعتماد كسانی را كه با آنان كار می كند ، نسبت به خود جلب نماید تا افراد در برابر او احساس بیگانگی نكنند ؛ طرز پوشیدن لباس ، نوع وسیلهی رفت و آمد، نحوهی سخن گفتن به هنگام مذاكره و … همگی میتواند در افرادی كه با آنان كار میكنید تاثیرگذار باشد و پژوهش را به سمت و سویی خاص سوق دهد .
٢-  شناسایی گروههای ذینفع :تحقیق دانشجویی رشته مکانیک  باید همهی گروههای ذینفع در پژوهش را در سازمان ، نهاد یا گروهی كه با آنها كار می كنید شناسایی نمایید و بكوشید همهی آنها چنین احساس كنند كه در صورت همكاری با شما و تغییر وضع موجود و نامطلوب ، منافع آنان تأمین خواهد شد .
٣-  شناسایی افراد متنفذ : گزارش کارآموزی عمران در همهی گروهها ، سازمانها و نهادها و افرادی وجود دارند كه بیش از دیگران دارای نفوذ هستند و میتوانند اطلاعات مناسب و دقیقی در اختیار محقق قرار دهند .      بیتوجهی به این افراد ممكن است مانع پیشرفت كارها شود .
٤-  ایجاد تصویری روشن از موقعیتها : گاهی پژوهشگران تحقیق دانشجویی رشته الکترونیک  به علت عدم آگاهی از وضعیت و موقعیت محیط كار دچار شكست میشوند پس لازم است پیش از آغاز كار تصویر روشنی از تاریخچه و وضعیت افراد و كار خود ترسیم كنید .به عنوان نمونه اگر فرد مورد مطالعه دانشآموز باشد این تصویر شامل مواردی همچون پیشینهی تحصیلی دانش آموز ، وضعیت خانوادگی او ، گروههای مرتبط ، مشكلات و امكانات موجود و  …

 د : روابط انسانی و مراعات اخلاق اقدام پژوهی لکنت زبان :

    دانلود اقدام پژوهی  از آنجا كه در پژوهشهای علوم رفتاری محور پژوهش انسان است ، از این رو ضرورت  دارد معلم پژوهنده مسایل اخلاقی و روابط انسانی خاصی را در محیط كار خود رعایت كند كه عبارتند از :
١-  ضرورت مذاكره با مسئولان : لازم است مسئولین رده بالای محیطی را كه در آن به تحقیق خواهید پرداخت ، در جریان كار تحقیق بگذارید .
٢-  رازداری در ارایهی گزارش کارآموزی مکانیک : حفظ اسرار مربوط به اطلاعات جمعآوری شده ، هویت اشخاص و مكان ، دادهها و آمار و ارقام ، وظیفهی هر معلم پژوهنده است
٣-  حفظ حق همكاری نكردن دیگران : اگر فرد یا گروهی مایل به همكاری نباشد ، محقق نمی تواند مشكل آنان را حل كند و اصولاً در چنین شرایطی محقق مخیر نیست كه تحقیق را ادامه دهد .
٤-   حفظ اعتماد تحقیق دانشجویی رشته هنر :  اعتماد گروهكاری را به خود جلب نمایید و از سوءتفاهمات درامر پژوهش بپرهیزید .
٥-   آگاه سازی دیگران : شركت كنندگان را از آنچه كه در جریان پژوهش برای شما اتفاق می افتد آگاه كنید .

بازديد : 24 بار نظر دهيد! [ ]


فروش اینترنتی ساعت مچی$$$


فروشگاه اینترنتی سارین شاپ

امروزه خرید کردن به صورت اینترنتی در دنیا روزبه روز به صرفه تر و مناسب تر از زمان گذشته شده است و این اجازه را به خریداران می دهد قیمت ، کیفیت و خدمات کالای ارائه شده را مقایسه کنند به این ترتیب این اجازه را به خریداران می دهد بیشتر از گذشته ترجیح بدهند بسیاری از خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند در بسیاری از موراد بدین صورت هست خریداران قبل از خرید به آسانی محصول انتخابی خود را از فروشگاه ها انتخاب کرده سپس آن را از اینترنت خریداری می کنند زیرا با توجه به قیمت به صرفه تر است در بعضی از نقاط دنیا مانند آمریکا تعداد فروش هایی که از طریق اینترنت صورت می گیرد بیتر از فروش های حضوری صورت می گیرد و این امر عرضه کننده گان را به فکر واداشته علاوه بر خرید حضوری بستر مجازی برای این نوع خریداران فراهم بکنند و این اتفاق خوب هروز  در ایران در حال گسترش می باشد فروشگاه های بسیاری سالانه در نت ایران به فعالیت می پردازند و فروشگاه سارین از جمله این فروشگاه ها می باشد.
در فروشگاه سارین محصولات ساعت دخترانه و ساعت های  مردانه عرضه می گردد شما می توانید علاوه بر خرید ساعت به خرید لباس همچنین کیف و کفش خود  بپردازید فروشگاه سارین روز به روز در حال پیشرفت می باشد
امیدواریم با ارائه قیمت مناسب به همراه کیفیت مناسب محصولات محیطی عالی برای شما عزیزان فراهم کنیم.

بازديد : 20 بار نظر دهيد! [ ]


پایان نامه بررسی تضمین امنیت :


لیست تعدادی از عناوین  پایان نامه ها که درسایت می توانید متن کامل آنها را با فرمت ورد دانلود نمایید :

پایان نامه بررسی مخففات لحاظ شده در قوانین جدید مربوط به کودکان بزهکار

پایان نامه بررسی نقش تسبیب از منظر فقه و حقوق موضوعه
پایان نامه بررسی تضمین امنیت شاهد و مطلع در برابر انتقام جویی
پایان نامه بررسی و ارزیای نقاط قوت و ضعف سیاست کیفری ایران در خصوص دیات
پایان نامه مشخص شدن خلأ های موجود در حقوق ایران و ارائه راهکارهای جدید در جهت تفسیر قوانین
پایان نامه بررسی خیار تاخیر ثمن در حقوق ایران
پایان نامه بررسی عقد مغارسه و باغبانی
پایان نامه شناخت و آگاهی بر علل روان شناختی – شخصیتی خشونت علیه زنان
پایان نامه شناخت و بررسی علل خشونت علیه زنان و دستیابی به راه حل هایی جهت پیشگیری از آن
پایان نامه بررسی جایگاه مسئولیت در بین‌الملل مهاجرت
دانلود پایان نامه ارشد :بررسی حقوق متهم در مرحله تحقیق در فقه
دانلود پایان نامه ارشد : بررسی مفهوم ، معنا و هدف از استقلال قاضی
دانلود پایان نامه ارشد : بررسی استقلال قضات در حقوق ایران
دانلود پایان نامه ارشد : بررسی مفهوم عدالت درازدواج مجدد
دانلود پایان نامه ارشد :بررسی اجرای عین تعهد در حقوق انگلیس
دانلود پایان نامه ارشد: بررسی آثار این ابطال رأی داوری
دانلود پایان نامه ارشد: تبیین جایگاه مسئولیت جزایی در قوانین جزایی سابق
دانلود پایان نامه ارشد : بررسی موانع شناسایی و اجرای آرای داوری تجاری بین الملل
پایان نامه بررسی نظریات مرتبط با برابری زن و مرد، نابرابری جنسیتی و نقش زنان در توسعه
پایان نامه بررسی آثار ناشی از حضور دیگری در جریان تعهد نسبت به متعهد و محكوم‌ٌعلیه
پایان نامه بررسی خاصیت جبران کنندگی مسئولیت مدنی در ایران و بیان وجوه اشتراک


پایان نامه حقوق


پربازدید ترین لینک های سایت :


بازديد : 10 بار نظر دهيد! [ ]









بک لينک بک لينک
X
تبلیغات